Kiedy ma się przed sobą ponad miliardową społeczność to każdemu, kto rozpoczyna tam swoje działania, będzie towarzyszył dreszczyk emocji. Taką społeczność ma Instagram. Portal społecznościowy miał w początkowym okresie za cel umożliwienie każdemu prezentowanie własnych zdjęć. Z czasem serwis ten rozrósł się między innymi dlatego, że zwiększył swoją ofertę o umożliwianie publikowania innych treści, a nie tylko zdjęć. Wraz z tą zmianą pojawiła się możliwość autoprezentacji, promocji firm, promocji produktów i tym podobnych działań. Dziś można śmiało stwierdzić, że Instagram wraz z całą tworzącą go społecznością, to idealne miejsce do prowadzenia akcji promocyjnych i reklamowych. Oczywiście pierwotna propozycja związana z prezentowaniem zdjęć nadal jest dominują, wzbogaciła się o kolejne elementy takie jak prezentacja krótkich filmików, prowadzenia prezentacji na żywo, zamieszczania treści pisanych itp. Jednym słowem Instagram stał się taką jakby telewizją społecznościową, gdzie każdy może prezentować swój program w dowolnej wybranej przez siebie formie.
Zobacz także: https://www.plikus.pl/ile-zarabia-sie-na-ig/
Jak zacząć działania na Instagramie? – 5 kroków
Podejmując decyzję o założenia konta na Instagramie, warto dobrze przemyśleć swoje działania, precyzując cel, jaki chce się osiągnąć. Jeśli zależy tylko na rozrywce i zapełnianiu czasu, obserwując innych i nic więcej, wystarczy tylko zarejestrować się i zacząć przeglądać publikacje.
Co innego, kiedy konto ma określony cel promocyjny. W takiej sytuacji od samego początku należy dużą uwagę przyłożyć do samej rejestracji. Co więc należy zrobić na samym początku?
Nazwa konta
Początkująca osoba nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego, że nazwa konta, to nie to samo co nazwa użytkownika. Wybierając nazwę, dobrze jest dopasować ją do tematyki, jaka będzie dominująca na profilu. Nazwa powinna być krótka, łatwa do zapisania i zapamiętania. W przypadku konta firmowego wskazane jest zastosowanie nazwy firmy.
Zdjęcie profilowe
Kolejny ważny element decydujący w znacznym stopniu o rozpoznawalności. Zdjęcie powinno być czytelne, nieprzesadzone w obróbce, prezentujące właściciela konta. Promując firmę, można zamieścić logo firmy lub inny charakterystyczny motyw związany z firmą. Zmierzając w stronę autoprezentacji, zdjęcie powinno dokładnie prezentować właściciela konta. Chcąc promować konto, wszelkie awatary są niedopuszczalne.
Biogram
Najczęściej używany w formie mocno skróconego opisu informującego np. o właścicielu konta lub o tematyce, jaka będzie dominowała na profilu. W BIO powinien znaleźć się link przekierowujący do strony www, bloga, sklepu internetowego i tym podobne. Sprawdź koniecznie poradnik jak zrobić dobre BIO na Instagramie autorstwa serwisu Instabaza.pl
Hasztagi
Jest to jeden z najważniejszych elementów każdego konta na Instagramie. Działają one jak drogowskazy na drogach, prowadzą w określone miejsce, do którego chce się dotrzeć. Hasztagi powinny być dopasowane to tematyki konta oraz publikowanych postów czy innych materiałów promocyjno-reklamowych.
Posty
Bardzo ważne, aby były one ciekawe, intrygujące, inspirujące, przyciągające uwagę i dobrze przemyślane. Odpowiednio przygotowane i kolejno publikowane treści na Instagramie, to wyznacznik tego, jak długo trwało będzie zdobywanie zakładanej popularności. Bylejakość w tym momencie tworzenia konta, to prosta droga w nicość.
To jest pięć podstawowych działań, niezbędnych podczas zakładania konta promocyjnego na Instagramie. Reszta, to mozolna i wymagająca czasu praca w drodze do sukcesu.
Od czego zacząć po rejestracji konta na Instagramie?
Kiedy już przebrnie się przez cały proces rejestracji konta i zamieści się pierwsze posty, przychodzi czas na budowanie pozycji konta. Zakładając, że promocja ma się odbywać na drodze budowania tak zwanego zasięgu organicznego, należy usiąść do klawiatury i zacząć długą drogę polegającą między innymi na:
- obserwacja – dotyczy ona obserwacji zbliżonych czy konkurencyjnych do posiadanego konta innych profili.
- komentarze – podstawowe narzędzie w budowaniu relacji z innymi i przyciąganie ich poprzez zainteresowanie własnym profilem do grona tworzonej społeczności
- lajki – polubienia to jak tlen dla człowieka, bez tlenu człowiek długo nie wytrzyma, to samo dotyczy konta na Instagramie. Lajki to najprostsza i najskuteczniejsza droga do sukcesu, im ich więcej, tym szybciej profil rośnie w siłę i zdobywa duże zasięgi
- followersi – to współbracia każdego uczestnika Instagramowej społeczności, bez nich konto nie zajdzie zbyt daleko. Podstawowym założeniem każdego konta powinno być zdobycie jak największej grupy followersów.
Te działania są niezbędne, ale można sobie je w dużym stopniu ułatwić i zdecydowanie przyspieszyć. Bardzo pomocne w drodze budowania pozycji i zasięgów konta, są pakiety rekcji, które można kupić w sieci.
Płatne pakiety reakcji – co to jest i jak działa?
W Internecie znaleźć można wiele firm oferujących swoje usługi, polegające na prowadzeniu kont w mediach społecznościowych. Serwisy te proponują także skorzystanie z zakupu pakietów reakcji np. na Instagramie. Jest to jedna z możliwości szybszego pozyskania dużej ilości lajków i followersów. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoszczędzić bardzo dużo czasu i przeznaczyć go na inne ważne sprawy. Praca organiczna, przy budowaniu pozycji konta na Instagramie, to bardzo czasochłonne zajęcie. Kupno gotowego pakietu reakcji np. lajków, przeprowadzone w rozsądny i przemyślany sposób, jest pewnego rodzaju pójściem na skróty, ale daje naprawdę bardzo dobre efekty.
Decydując się na zakup pakietów reakcji najlepiej przeprowadzić to, z dobrze wybranym partnerem. Pozyskanie takiego partnera jest proste, wymaga jednak odpowiedniego sprawdzenia, aby nie dać się zwieść obietnicom. Dobrym sposobem jest zapoznanie się z opiniami osób korzystających z tego rodzaju rozwiązań, powiązanych z określonym serwisem. Dobry serwis oferujący pakiety reakcji, podpowie, jak to zrobić, trzeba jednak o to zapytać i posłuchać profesjonalistów w tej materii.
Jeśli ktokolwiek ma obawy przed takim rozwiązaniem niech, ma świadomość, że wszystkie czołowe profile na Instagramie korzystały i najczęściej nadal korzystają z tego rodzaju rozwiązań.