Franczyza to popularne rozwiązanie w małym mieście. Nie trzeba bowiem w jej przypadku martwić się o rozpoznawalność sklepu, która przekłada się na jego dochodowość. Decydując się na konkretną franczyzę, warto wziąć pod uwagę kilka czynników.
To, jaki biznes w małym mieście warto otworzyć, zależy przede wszystkim od kosztów uruchomienia franczyzy, rozpoznawalności marki i ubezpieczenia sklepu sieciowego. Przy decyzji dotyczącej tego, jaki biznes w małym mieście otworzyć, warto wziąć pod uwagę koszty franczyzy.
Koszty uruchomienia franczyzy
To, jaki sklep otworzyć w małym mieście, jest uzależnione od związanych z tym kosztów. Obejmują one m.in. opłaty początkowe, do których zaliczana jest ta za przystąpienie do sieci, ale również koszty techniczne, jak np. choćby zakup i instalacja drukarki fiskalnej. Bez względu na to, na jaki biznes w małym mieście się postawi, przyszły franczyzodawca musi również często ponieść koszt zaopatrzenia sklepu w określony asortyment. Każdy pomysł na własny biznes w małym mieście może obejmować bowiem inne kategorie sprzedawanych produktów. Przy planowanej sprzedaży alkoholu wymagana jest roczna opłata za koncesję.
Rozpoznawalność marki franczyzowej – co warto wiedzieć?
Największe zyski możliwe są wtedy, gdy franczyza w małym mieście jest rozpoznawalna. Decyduje o tym m.in. jej kolorystyka i logotyp. Pod tym kątem wyróżnia się np. sieć sklepów Żabka. To doskonały pomysł na własny biznes w małym mieście. Sklepy Żabka przyciągają wzrok już z dalekiej odległości, a ich logo oraz asortyment są dobrze znany klientom w całej Polsce. Dzięki temu każda osoba, która znajduje się w pobliżu, wstąpi do środka, jeśli planowała zakupy. Ważna jest lokalizacja blisko obiektów użyteczności publicznej, parków i skwerów, przy głównym deptaku czy też ważnych traktach/trasach drogowych małego miasta. W takim przypadku można liczyć na maksymalizację zysków.
Franczyza w małym mieście a ubezpieczenie sklepu sieci
Jaki biznes w małym mieście warto otworzyć? Wybór danej franczyzy powinien być uzależniony od tego, czy franczyzodawca oferuje ubezpieczenie sklepu oraz co ono obejmuje. Takie ubezpieczenie zapewnia przede wszystkim ochronę przed niepowodzeniem związanym z brakiem możliwości wyprzedaży asortymentu sklepu lub z nagłymi sytuacjami, które ciężko było przewidzieć. Dzięki temu, bez względu na to, jaki pomysł na własny biznes w małym mieście się pojawi, można liczyć na odpowiednią ochronę.
Jaki biznes w małym mieście warto wybrać?
Jaki sklep otworzyć w małym mieście? Doskonałe opinie zbiera popularna sieć sklepów franczyzowych Żabka. Niskie koszty uruchomienia, które wynoszą zaledwie około 5000 złotych, unikatowe ubezpieczenie (tzw. Polisa na biznes), powszechnie znany logotyp – to wszystko sprawia, że zdobyła ona tak dużą popularność w niemal wszystkich zakątkach Polski i nie trzeba się w takim przypadku dwa razy zastanawiać, na jaki biznes w małym mieście warto postawić.