Własny sklep internetowy to szansa na duże zarobki i niezależność finansową, lecz żeby tak było, trzeba zbudować swoją silną pozycję rynkową. Pomagają w tym kampanie produktowe. Co to takiego? Dlaczego warto się nimi zainteresować?
Kampanie produktowe – czym właściwie są?
Kampania produktowa może naprawdę zdziałać bardzo dużo: zwiększyć ruch, ilość transakcji w sklepie internetowym i jednocześnie pozyskać wartościowych klientów, czyli takich, którzy nie tylko dokonają zakupu, ale będą do nas wracać. Reklama Google Ads zapewnia dużą przewagę nad innymi formami promocji, zwłaszcza reklamami tekstowymi, gdyż wyświetla w widocznym miejscu najważniejsze dla użytkownika elementy: zdjęcie produktu, informacje o produkcie, jego cenę i koszt dostawy.
Gdzie się wyświetlają?
Kampanie produktowe można zauważyć w kilku miejscach – nie tylko w wyszukiwarce Google, gdzie pojawiają się nad lub w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania (niezależnie od reklam tekstowych). Obecne są też w zakładce Zakupy w wyszukiwarce Google, sieci reklamowej Google, a także witrynach partnera w sieci wyszukiwania Google, na przykład YouTube.
Reklamy produktowe – dostępne rodzaje
Mamy dostęp do różnego rodzaju reklam produktowych, wyróżniamy trzy główne: klasyczne reklamy produktowe, reklamy produktowe z funkcją prezentacji i reklamy katalogowe z produktów dostępnych online. Opiszmy je po kolei i dowiedzmy się też, jakie są ich koszty.
- Reklamy produktowe są najbardziej znanym rodzajem tego rodzaju kampanii – wykorzystują dane produkty, a opłata jest obliczana po prostu na podstawie kosztu kliknięcia, czyli wtedy, gdy zainteresowany danym produktem użytkownik kliknie w reklamę.
- Trochę inaczej działają reklamy produktowe z funkcją prezentacji. Żeby ją stworzyć, należy pogrupować powiązane ze sobą produkty, co pomoże użytkownikom porównać kilka z nich z oferty sklepu internetowego, bez konieczności odwiedzania strony z produktem. Opłata jest tu naliczana tylko w sytuacji, kiedy klient rozwinie ofertę i nie zamknie jej przez 10 sekund lub w tym czasie w nią kliknie. Taką opłatę określamy jako za zaangażowanie użytkowników (CPE).
- Ostatnie z wymienionych – reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie pobierają dane z pliku zawierającego lokalną ofertę produktów. Przeglądanie ich jest łatwe oraz intuicyjne, bo wykorzystywane są tu elementy wizualne. Opłata jest naliczana, gdy użytkownik przewinął bądź kliknął w reklamę.
Zdecydowanie polecamy zainteresować się kampaniami produktowymi, co znacząco zwiększy powodzenie naszej oferty sklepowej.